måndag 30 juni 2014

Måndag och nya vadskydd


Vaknade idag med fredagsfeelis i kroppen. Varför? Jo för att idag är i princip min fredag eftersom jag är ledig imorgon och i övermorgon. Stor skillnad att det står måndag i kalendern! 

Efter att ha sjungit "det är dags för fredagsmys" åt sambon (vilket inte var så uppskattat, kan ju ha berott på att han inledde sin arbetsvecka eller helt enkelt för att jag sjunger som en kråka) hoppade jag i löparkläderna och sprang en 30 minuters morgonjogg. Återhämtningsjogg och det var skönt som vanligt att bara jogga utan en tanke på tempo eller distans. 

Lite vadmassage efter morgonjoggen

Mina förra kompressionsvadskydd börjar ha sett sina bästa dagar så igår köpte jag nya. Knallrosa från Zero Point och de matchar mina rosa skor perfekt! Mina förra var också Zero Point och de har varit super så jag fortsatte med samma märke. Vadskydden är jätte sköna och jag tycker att de är mycket bättre än kompressionssockor eftersom man kan välja vilka sockor man vill eller vara barfota vilket jag för det mesta är här hemma. 

2 kommentarer: