fredag 6 juni 2014

Tävlingsnerver

Igår tog jag en vilodag från träningen och idag blir det också lugnt på träningsfronten. Började visserligen morgonen med en jogg på 6 kilometer men mer än så blir det inte. Imorgon ska jag nämligen delta i West Coast Race och hoppas förstås att vilan ska ge mig pigga ben. Just nu har jag ännu lite träningsvärk från tisdagens benpass men det släpper förhoppningsvis under dagen med hjälp av foamrollern och stretch. 


Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser framemot morgondagen. Det ska bli jätte kul att delta i West Coast Race som är ett stafettlopp som löps från Vasa till Nykarleby (andra vägen varannat år) men som vanligt är jag nervös inför loppet. Jag är ganska dålig på att tävla egentligen. Eller jag är dålig på att tävla om jag inte vet att jag är bra i löpform och blir alltid nervös att misslyckas. Jag vet att det är dumt men det är sån jag är. När det dessutom är lagtävling så är det extra nervöst, jag vill ju förstås springa extra bra när det inte bara är för min egen skull. Min löpträning har ju varit allt annat än bra denna vår men imorgon ska jag i alla fall göra mitt bästa och så räcker det så långt det räcker. Håll tummarna! 

3 kommentarer:

  1. Jag blir också himla nervös inför tävling!

    Håller tummarna! Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Man är som man är. Man ändrar inte så snabbt på sin läggning. Men försök tänk på att det räcker mer än bra om du gör en normal prestation. Så pass bra är du ändå.

    Rune Paro

    SvaraRadera