onsdag 25 juni 2014

TOGETHER FOR LIFE

Idag finns det få personer som inte känner någon som har drabbats av cancer. Tyvärr. Jag känner alltför många som har tvingats uppleva denna fruktansvärda sjukdom och på hösten 2012 fick jag också själv plötsligt en cancerdiagnos. Det födelsemärke som jag tagit bort för att jag tyckte var fult visade sig vara malignt melanom och jag förstod ingenting. Jag var 23 år gammal och hade aldrig tänkt tanken ens. För mig betydde ordet cancer död och jag ville ju inte dö. Risken fanns att cancern spridit sig till lymfkörtlarna och därför tog man bort 15 lymfkörtlar ur min ljumske + mera hud kring födelsemärket och skickade dem på kontroll. En lång och fruktansvärd väntan följde.

17.1.2013 fick jag beskedet att cancern inte spridit sig och jag kommer att fira denna dag så länge jag lever. Är så tacksam över att det gick bra och samtidigt fick jag lära mig att cancer inte är lika med död. Jag kommer visserligen att få gå på kontroller länge och akta mig för solen varje gång jag går ut men det känns för det mesta som småpotatis. Jag har också fått lära mig att det finns massor med hjälp att få och att det är många som kämpar för att vi ska övervinna denna sjukdom. Detta har också fått mig att vilja hjälpa till och därför har jag tillsammans med Österbottens Cancerförening börjat med något som jag valt att kalla TOGETHER FOR LIFE. Jag tillverkar armband med texten TOGETHER FOR LIFE på och armbanden säljs för 10 euro. Pengarna går direkt till Österbottens Cancerförening och cancerforskningen och jag hoppas förstås att så många som möjligt vill vara med och bära ett armband. 


Du kan beställa ett armband genom att skicka ett e-mail med din adress åt mig på hejdigranholm@gmail.com. Skriv gärna om det är åt en man eller kvinna eftersom det finns två olika storlekar. Färgerna på armbanden varierar. Armbandet skickas hem till dig och en faktura kommer med. 

6 kommentarer:

  1. Karin Sundqvist25 juni 2014 kl. 13:38

    Inte Heidi visste jag att du varit med om nå sådant. Vad glad jag är i alla fall att det inte hann sprida sig. Det betyder nog att det är allt för länge sedan vi träffats. Vi flyttar in i nya huset förhoppningsvis i augusti före bebisen kommer. Har du vägarna förbi (antagligen då springandes :)) kan du ju alltid kom in på ett besök. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sprang faktiskt förbi för någon vecka sedan och försökte se om ni var på plats. Så jag kommer absolut in om jag ser att ni är där :)

      Radera
  2. Fina Heidi, har du behövt gå igenom sådant! Så skönt att det inte hann sprida sig.

    Jag mailar dej, för detdär armbandet vill jag gärna ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är så tacksam att det upptäcktes i tid. Jag skickar iväg ditt armband på posten imorgon :)

      Radera
  3. Hade ingen aning, vad fint att du berättar och OTROLIGT fint att det blev som det blev.

    SvaraRadera
  4. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvaraRadera