lördag 28 juni 2014

Intervaller före frukost

Efter att i några veckors tid ha vant kroppen med morgonträning igen testade jag idag att springa intervaller före frukost. Uppvärmning 3,5 kilometer och sedan 3x5x1min med 1 minuter vila.Kroppen svarade hur fint som helst fastän jag inte ätit något och alla 15 intervaller kändes bra! Tempot varierade mellan 03:51min/km  och 04:05min/km och det är snabbt för mig så dagens pass var en höjdare.

Man är ganska ensam på strandpromenaden i Vasa kl.7 en lördagsmorgon... 

Men Candy var med som sällskap!

Skulle jag inte ha haft arbetsdag så skulle jag säkert inte ha kört intervallerna på tom mage men det är skönt att veta att det funkar och jag kommer helt säkert att göra det igen. Eftersom jag har så svårt att komma mig ut på kvällen efter en jobbdag så är det super att ha undan träningen från morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar