fredag 27 juni 2014

Morgonuppmjukning

Igår tog jag en vilodag efter onsdagens tävling. Har träningsvärk i bland annat höftböjarna och det märks bra att terrängen gjorde att jag använda andra muskler än vad jag brukar när jag springer på asfalt. Är till och med sjuk i sneda magmusklerna. 

Idag började jag morgonen med en lugn jogg på 8 kilometer för att mjuka upp kroppen och det var så skönt. Sprang längs vattnet och njöt av morgonen. Har en lång arbetsdag framför mig och då känns det extra viktigt att hinna vara utomhus på morgonen. 


Efter löpningen plockade jag fram pilatesbollen och foamrollern. Har faktiskt varit ganska flitig med magstyrkan här hemma de senaste veckorna och hoppas det håller i sig. Har sökt fram en massa roliga övningar på pilatesbollen. Ännu är det ganska ostabilt i vissa övningar men det blir bättre!


Efter magstyrka, massage med foamrollern och lite stretch så känns benen riktigt mjuka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar