tisdag 17 juni 2014

Terränglöpare?

Idag hade jag alltså stämt träff med en tjej som jag inte kände från förr. Vi har lärt känna varandra via Instagram eftersom båda är intresserade av löpning. Miia springer massor i terräng och jag har också länge känt en dragning till stigar men inte vetat vart jag ska springa så idag fick jag en guidad tur av Miia! 


Efter frukost packade jag ner Candy i cykelkorgen och cyklade iväg till Västervik där vi skulle träffas. Efter 10km var jag framme och träffade Miia. Tycker det är fantastiskt med löpningen för den har gjort att jag träffats så mycket nya människor. När man träffar någon som delar samma stora intresse för löpning som en själv är det inte svårt att hitta något att prata om även om man inte känner varandra från tidigare!


Vi sprang 10 kilometer på helt otroligt fina stigar idag runt ett träsk som heter Degerträsk. Jag som är ovan med terräng fick verkligen ha tungan rätt i mun för att inte falla (det gjorde jag ändå en gång) medans Miia flög fram över stenarna och käpparna. 

Fina vyer

Jag är ju en inbiten asfaltslöpare men drömmer ändå om just den här typen av träning. Det är så roligt när man känner hur kroppen måste jobba på ett helt nytt sätt och underlaget är bara underbart för fötterna och benen! Skall nog försöka få in terränglöpning nu som då som variation till mitt asfaltsnötande. Skönt att kunna koppla bort allt vad kilometertider heter också. Miias berättelser om olika terränlopp lät dessutom mycket lockande!


Candy var ju med och hon älskade också dagens träningspass. I skogen kunde hon vara löst hela tiden och sprang av och an. Hon hoppade också rakt ut i en lergrop där leran täckte henne ändå upp till huvudet. Att få bort svart torkad lera från en vit lurvig hund var inte det lättaste...

Jag glömde helt bort att fota de fina stigarna vi sprang på men det var en mycket fin löparförmiddag! Trevligt sällskap och löpning kan aldrig bli fel! Med cyklingen dit och tillbaka fick jag ihop över 2h träning så nu är jag väldigt, väldigt nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar