torsdag 26 juni 2014

Kuniledslöpet 2014

Igår var det som sagt Kuniledslöpet och precis som jag hoppades så blev det en jätte fin kväll. Det är något speciellt med små byalopp. Familjär stämning och en härlig grupp löparbekanta. Igår hade jag dessutom min syster Ellinor med så det blev extra kul. 

På Språng-gänget

Med På Språng deltagarna fördubblade vi nästan antalet i loppet och jag tror att de flesta i gruppen håller med om att det var ett fint lopp och en rolig kväll! En utmanande bana med massor av rötter, stenar och ojämnheter men underlaget gjorde också att man inte hann tänka på något annat än var man skulle placera fötterna och 8 kilometer gick jätte fort! 

Prisutdelning

För min egen del kändes löpningen riktigt bra igår och tiden räckte till en tredje plats i damklassen. Ska absolut delta nästa år igen och då våga trycka på lite mera på de ställen där det är något sånär platt. Nu var jag så ovan med terränglopp att jag fegade lite på vissa ställen. Men detta var absolut ett av de roligaste lopp jag varit med om så om någon är sugen på terräng så ska ni delta nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar