onsdag 11 juni 2014

Ett brickpass

Eftersom jag ska delta i triathlon i höst så måste jag ju också vänja kroppen med att göra det den ska då, nämligen simma, cykla och springa efter varandra. Ännu är det för kallt för att simma i havet utan våtdräkt och någon sån har jag ju inte så idag tränade jag på att cykla och springa. 

Först ut 21 kilometer cykling. Testade rutten där triathlontävlingen ska gå och det kändes som en riktigt bra bana. En hemskt brant backe fanns det men annars var det platt och fint att cykla längs med den planerade rutten. Efter cyklingen hämtade jag Candy och bytte om till löpskor. 5 kilometer löpning och jag var förvånad över mina lätta ben. Får nog trycka på mera i cyklingen nästa gång! Ska försöka få in ett brickpass en gång i veckan framöver så att jag är väl förberedd när jag ställer mig på startlinjen i augusti.

Nöjd och glad efter löpningen

1 kommentar: