fredag 13 juni 2014

Börjar om från början

Säg vad man vill om arbetstiderna i en butik men jag tycker det är underbart att ibland börja så sent som kl.12. Speciellt eftersom jag är morgonpigg så känns det nästan som om jag skulle få en extra ledig dag. Idag vaknade jag kl.6.30 och sprang iväg på veckans långpass. Jag har inte sprungit ett "riktigt" långpass sedan april så nu har jag fått börja om från början och börjar därför från 15 kilometer. Jag trodde nog att det skulle kännas tungt att springa 15 före frukost men det gick överraskande bra. Nu måste jag bara hålla mig till planen att öka långpassens längd försiktigt och inte öka till typ 25 kilometer direkt bara för att det känns bra. Vill verkligen hålla mig skadefri nu. 

Löpning och sedan frukost. Perfekt!

Planen var ju egentligen att springa Hankmoloppet ikväll men det planen fick skrotas när jag kom på att jag slutar kl.19 och loppet startar kl.19. Svårt att vara på två ställen samtidigt... Men långpasset var minst lika kul och välbehövligt! 

2 kommentarer:

  1. Jag körde förbi dig i morse då jag hade fört barnen till dagis :) Såg bra ut!
    Dte var där vid mellan gamla hamn och avtaget till Sunnanvik

    SvaraRadera
  2. Jag börjar 12 och 13 två dagar i veckan och tycker det är grymt skönt att få en hel förmiddag ledig :) speciellt till träning :)

    SvaraRadera