tisdag 17 juni 2014

Bra löpkänsla

Har två riktigt bra löppass bakom mig nu. På söndag hoppade jag i löpskorna efter några timmar på jobbet och sprang 12 kilometer med 3x90sek, 3x60sek, 3x30sek fartökningar. Hade bra sprutt i benen och kom mig till och med under 04:00min/km på vissa av intervallerna och det händer inte alltför lätt för min del. 


Igår var det dags för ett intervallpass på nytt men den här gången i backe. Började med 4km uppvärmning tills jag var framme vid en ganska flack backe och sen var det bara att köra upp och ner. 3 kilometer backlöpning utan paus uppe på toppen. Upp och ner, upp och ner. Bra pass som brukar ha bra effekt på mitt löpsteg och på min löpform utan att slita alltför mycket. Även under detta pass hade jag en bra känsla och kunde hålla bra fart. Hoppas hoppas att det vänder nu och jag kan träna på bra hela sommaren! 

Om bara några timmar ska jag ut och springa till ett helt nytt ställe med en tjej som jag inte känner sedan tidigare. Ska bli riktigt spännande så vi hörs senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar