onsdag 2 juli 2014

Brickpass

Igår ordnade triathlonföreningen här i Vasa, Wasa Triathlon, en gemensam triathlonträning. Det är Wasa Triathlon som ordnar det triathlon som jag ska delta i senare i sommar och igår skulle vi testa banan. Ingen simning men 20 kilometer cykling och 5 kilometer löpning. 

Cessi byter om till löpskor

Vi var ca. 10 personer som deltog i träningen men eftersom alla var ganska olika så delades gruppen snabbt upp och sist och slutligen cyklade och sprang jag, Cessi och en annan tjej tillsammans och märkte inte så mycket av resten av gruppen. 


Triathlon är mest en rolig grej för mig i detta skede men förstås har jag ändå ett mål och jag insåg igår att jag nog får träna mera om jag ska nå mitt mål. Speciellt i uppförsbackar så dör mina cykelben direkt. Borde med andra ord få in lite backintervaller på cykel också! 

Morgonjoggare

Idag vaknade jag och kände mig som en zombie. Det var mycket nära att min morgonjogg inhiberades men efter lite överläggning med mig själv så bestämde jag mig för att åtminstone springa en kort stund. Väl ute så vaknade jag till och sprang 10,5 kilometer i alla fall. Ibland lönar det sig att åtminstone ta sig ut och testa för det kan gå precis så här! Morgonens pass var ett av de lättare jag sprungit sista tiden och jag var mycket piggare efteråt! 

1 kommentar: