måndag 23 juni 2014

Helgen som gick

Midsommaren är förbi och istället är det dags att inleda arbetsveckan och rea-tider.  Men först en kort midsommarsammanfattning:

Vi inledde midsommaren med ett dygn på Bergö villan tillsammans med Robbes systrar och deras sambon. God mat, kubb, pilkastning och massa skratt är en ganska bra sammanfattning.

Årets midsommartårta var tripple chocolate cheesecake

Sen var det meningen att vi skulle spendera nästa dygn på min familjs villa men med kallt väder och småbarn (mina syskonbarn alltså) så blev det sist och slutligen så att vi lämnade i stan. Första gången jag spenderat en midsommarhelg i stan men det gick bra det också. Med bra sällskap är det ingen skillnad var man är. 

Sprungit har jag också gjort. På fredagen sprang jag veckans långlänk och denna vecka ökade jag till 17 kilometer. Vädret var minst sagt omväxlande med hagel, regn och solsken men löpningen kändes åtminstone bra och nästa långlänk får nog bli 20 kilometer. Efter en vilodag på lördag så körde jag intervaller igår. 8 x 800m och jisses vad tungt det var!! Tungt med samtidigt skönt. Skönt att få ta ut sig riktigt ordentligt och känna hur svetten sprutade. 

Tyvärr var intervallerna tydligen inte alls bra för min fot som krånglar. Idag när jag påbörjade min morgonlöpning så hade jag riktigt ont i foten. Funderade på att vända hem men i takt med att jag blev uppvärmd så blev det bättre. Sprang sist och slutligen 10 kilometer men får se om det var ett dumt beslut. Vill ju så gärna springa och hittills har foten blivit bättre men detta var verkligen ett bakslag. 

Fönsterselfie i snyggskorna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar