lördag 6 september 2014

Vasa marathon och en liten throwback

Idag är det Vasa marathon här i Vasa och jag skulle så gärna ha varit med! Skulle jag inte ha brutit armen så skulle Vasa marathon har varit mitt mål för den här hösten. Det är många som tycker att banan är tråkig för att den går fyra varv längs med ganska oinspirerande vägar men jag tyckte mycket om bansträckningen när jag deltog 2012. Gillade att alltid veta exakt var jag var, vad som skulle komma, var det var motvind och var det fanns publik som hejade. 

Jag hade en riktigt bra löpardag när jag deltog för två år sedan och sprang in som vinnare i damklassen på tiden 03:29:27. Detta är ännu ett av mina finaste löpminnen, inte bara för att jag vann utan mest för att jag aldrig har haft så bra känsla ett helt marathonlopp. Benen var lätta som fjädrar och jag hade kul hela loppet igenom!


 På väg in mot mål

 På prispallen med tvåan Salla


Stort lycka till till er alla som springer Vasa maraton idag, njut av loppet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar