onsdag 17 september 2014

Sovmorgon?

Den här hösten har jag lovat mig själv att bli bättre på att sova ut på mina lediga dagar. När jag jobbar så stiger jag alltid upp 6-7 tiden för att träna före jobbet och även om jag älskar mina morgonpass så längtar jag ibland efter en ordentlig sovmorgon och det skulle helt klart göra gott för kroppen också ibland. Men detta glömmer jag sen bort på mina lediga dagar och stiger upp lika tidigt som vanligt. Har blivit så van vid att stiga upp tidigt att det känns som om jag slösar bort dagen om jag stiger upp senare. Vilket ju förstås inte är sant utan bara något som jag fått för mig. 

Idag är jag ledig och skulle alltså sova ut. Gick sådär. Klockan halv 8 kom sambon hem från sin morgonträning och då var jag pigg som en mört så riktigt lång sovmorgon blev det ju inte. Men åtminstone lite extra sömn fick jag ihop. 


Igår var det dock ingen sovmorgon som gällde utan istället 10 kilometer morgonlöpning. Så dimmigt att jag knappt såg någonting och Candy syntes antagligen inte alls med sin vita päls. Lite tröga ben hade jag eftersom det blir sen träning på måndagar när jag har Raska Fötter men jag tog det lugnt och fint för att benen skulle komma igång och som vanligt kändes det så skönt efteråt. 

'

Var bara tvungen att ta med denna bild på Candy som slappar efter löppasset. Finns nog få hundar som har så konstiga sittställningar som vår lilla lurvboll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar