söndag 28 september 2014

Lördagsspringet

Igår var det en riktigt bra lördag, både löparmässigt och annars också. Började morgonen med ett löppass med Cessi. Jag har sprungit så mycket ensam på senaste tiden så det var skönt med sällskap. Perfekt att kunna kombinera kompishäng med träning också! 


Efter en stormig natt så bjöd Vasa på en riktigt fin morgon med sol. Vi sprang dryga 5 kilometer tillsammans innan jag fortsatte min dag med en fartfylld dag på jobbet. 


Efter jobbet snörade jag på mig löparskorna igen och for iväg på dagens andra pass. Den här gången utan sällskap och med högre intensitet. 10 kilometer snabbdistans var planen och det blev det också. Det var första snabbdistansen på länge och det märktes nog på farten också men åtminstone hittade jag den rätta känslan, tungt men ändå så pass kontrollerat att jag kunde hålla ungefär samma tempo hela vägen. Trivs riktigt bra när jag får jobba länge på högre puls och jag väljer snabbdistans före kortare intervaller vilken dag som helst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar