måndag 15 september 2014

Helgbloggen

Måndagmorgon och jag har tänkt sammanfatta helgen som gick. Det har varit en händelserik helg så jag tar det i helt enkelt i ordning för annars vet jag inte var jag ska börja. 

På fredag körde vi till Jyväskylä tillsammans med Robbes systrar och Camillas sambo. Sedan gick resten av dagen åt till invägning, målning och alla andra tävlingsförberedelser som ska göras kvällen före en bodybuildning/bikinifitness tävling. 

Jag vill alltid springa när jag är på ett nytt ställe och därför blev det en kvällslänk för min del. Jyväskylä var en riktigt fin löparstad med fina gångbanor och jag fick till ett riktigt bra pass. Min motivation för löpning är verkligen på topp just nu och det är så kul att se framemot alla löppass. Hoppas att det fortsätter så här resten av hösten också.

 Jyväskylä by night

Förutom fitnesstävlingar så var det också Finlandia marathon i Jyväskylä denna helg. Jag sprang en bit längs med marathonsträckan och blev riktigt sugen på att få uppleva marathonkänslan. Längtar så till vårens marathon redan nu! 

På lördag klädde hela hejarklacken (Robbes hela familj var på plats) i våra nya Team Trifinity tröjor som Sara och Camilla hade fixat och sedan var det dags för Robbes tävling. Så spännande! Ifjol var jag så nervös att jag knappt minns något av tävlingen men i år var jag lite lugnare och det var så kul att få se R på scen och att få se när han får visa upp det som han kämpar så målmedvetet för varenda eviga dag. 


Prisutdelning 

Bild från Robbes fria program. Bild: bodypictures.fi

Robbe var i grym form och tog sig till final och knep femte platsen. Tävlingen var ett kval till FM om en månad så nu fortsätter dieten och om fyra veckor får han ställa sig på scen igen. 

 Stolt flickvän!

Efter mat så fick vi ladda om och heja på nästa atlet i Back-familjen då det var dags för Robbes syrra Camilla att tävla. Även hon strålade på scen och hon tog hem guldet i sin tävling! Så grymt!

Det har med andra ord varit en superb helg och för min del avslutades den med det längsta passet sen jag fick börja springa på nytt. Sprang hem från Solf och fick ihop 15 kilometer transportlöpning. Lite hög puls hade jag även om tempot var lugnt och det tror jag beror på att det varit en så programfylld helg med ganska lite sömn. Fick sällskap av pappa under sista delen av passet och det känns bra att få vara igång med längre pass igen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar