måndag 1 september 2014

September

Helgen kom och gick och för mig gick den i jobbets tecken. Eftersom jag jobbade båda dagarna så orkade vi inte köra ut till någon av våra villor så i år blev det en villa-avslutning i stan. Ovanligt men det gick bra det också! 


På söndagen hände något som händer väldigt sällan: jag och sambon var ute på en gemensam löprunda! Vanligtvis är han på gymmet och jag ute i löpspåret men nu är han på diet och kör extra konditionsträning så det passade super med en morgonrunda för oss båda två. Vi sprang en timme och jag var riktigt imponerad över hur bra Robbe orkade. Bodybuildare tränar ju inte löpning så ofta som ni kanske förstår så det är ingen självklarhet att springa en timme i sträck bara så där!

Jag tyckte det var så kul att springa tillsammans att jag pratade i ett hela rundan. Candy såg mest förvånad ut över att husse också kom med. 

Idag började jag morgonen med en morgonjogg på 7 kilometer och det var starten på min första "riktiga" träningsvecka. Veckans träning är inskriven i kalendern och jag satsar på ca. 40 kilometer löpning denna vecka + ett gympass. Känns det bra så siktar jag på att öka med ca. 10-15 % per vecka tills jag är uppe i mina vanliga träningsmängder igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar