tisdag 30 september 2014

Step out of your comfort zone

Igår var det ju måndag och det betyder träning med Raska Fötter gänget. Igår fick deltagarna pröva på korta intervaller och för några i gänget så var det första gången medans andra har sprungit intervaller tidigare. Vi började med uppvärmning och lite löpteknik före det var dags för själva intervallerna: 4 x 30sek+30sek+60sek plus en liten bonus på 30sek+30sek som avslutning.


Alla deltagare kämpade med intervallerna så att gruset sprutade och jag var så stolt över alla som var med! När jag drar mina löparkurser så vill jag gärna pusha deltagarna till det lilla extra som de kanske inte gör när de springer själva och jag blir lika glad varje gång någon säger "det gick mycket bättre än jag trodde" "det här skulle jag aldrig ha gjort ensam" och så vidare. Alltför ofta är det hjärnan som säger stop före kroppen och orken gör det och jag är så glad över att få vara med när deltagarna stiger ut ur sin comfort zone och springer hårdare/längre än vad de trodde att de skulle kunna göra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar