fredag 26 september 2014

Simträningen inledd

Jahapp, nu vågar jag mig på att säga att triathlonträningen inför nästa sommar är inledd på riktigt. Idag startade jag dagen med simning med Eva. Hon har tränat upp sig till en riktigt grym simmare och jag är så glad att jag har henne som simsällskap! 

Idag var fokuset på teknik och hej å hå vad jag har mycket att jobba på. Tappar bort mig snabbt när det blir för mycket att tänka på och sen blir det mest ett enda plaskande. Kommer jag ihåg att tänka på armtekniken så glömmer jag benen och fokuserar jag på sparkarna så glömmer jag ju förstås armarna och andningen... Som ni hör så har jag en lång väg kvar till att kunna crawla 1,9 kilometer. Men redan idag kom Eva med riktigt bra tips och vi bestämde oss för att simma tillsammans en gång i veckan nu så simningen ska nog lösa sig på ett eller annat sätt den också. 

Jag var lite nervös för hur armen skulle kännas före vi började och jag märkte direkt att bröstsim inte är ett alternativ, det skar nämligen till i armbågen direkt. Men crawl funkade hur bra som helst och det var bara en av teknikövningarna som jag inte kunde göra. På ett sätt är det kanske bra att inte bröstsim funkar för nu är jag ju "tvingad" till att bara köra crawl.


Klockan var ju också med i vattnet för första gången och den funkade hur bra som helst! Jag måste bara sätta mig in i alla funktioner som gäller simningen nu också så jag vet exakt hur jag ska använda den i vattnet. Nu fick jag fram en massa information som egentligen inte säger mig så mycket eftersom jag inte förstår vad det betyder. Snart ska jag förresten skriva ett eget inlägg och klockan men jag kan redan nu säga att jag älskar den, har aldrig haft en så bra klocka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar