söndag 21 september 2014

Sammanfattning och planering

Söndagskväll och jag har gjort min vanliga sammanfattning av träningsveckan. Att sammanfatta den gångna träningsveckan och planera den kommande hör till en av de viktigaste söndagstraditionerna. Denna vecka blev det dryga 50 kilometer löpning, 1 pass styrketräning och 1 pass spinning. Är riktigt nöjd med veckan eftersom jag har fått in både långpass, ett snabbare pass och även återhämtande pass. Spinningen var dagens träning och det var riktigt kul med spinning efter en lång paus. Gick ju på ett pass i somras men den gången var armen ännu gipsad så det var inte riktigt samma sak. Idag fick jag dessutom träningssällskap av Anna så det var extra kul. 

Spinningen idag fungerade samtidigt som en smygstart på höstens triathlonträning. Om jag ska klara av en halv ironman nästa år så börjar det vara dags att sätta igång med träningen. Min största utmaning är absolut simningen. I dagsläget så klarar jag några meter crawl... Så det finns med andra ord en hel del att jobba på om jag ska klara av att crawla 1,9 km nästa sommar. Vet ännu inte exakt hur jag ska lägga upp träningen eftersom triathlonträning är nytt för mig men jag vet i alla fall att jag från och med den kommande veckan ska planera in ett simpass och ett cykelpass varje vecka. Måste få in sim- och cykelträningen redan nu för jag vet precis hur det går annars; plötsligt är det juni och en månad kvar till tävlingen och jag har bara sprungit. Tycker ju så mycket om löpningen så det är så lätt att få in de passen. Men det är ju ändå den grenen som jag har lättast för så det är antagligen det som jag skulle behöva träna minst... Så om ni inte börjar få några sim- och cykeluppdateringar här på bloggen så får ni ta och påminna mig. 


Förutom att jag har börjat klura på triathlonträningen så har jag också spenderat mycket tid på diverse sidor med triathlonutrustning. Löparskor och pulsklockor kan jag ju från tidigare med det här med våtdräkter och triathloncyklar är som en helt ny värld för mig. Intressant men stackar plånbok säger jag bara!






2 kommentarer:

  1. Ska blir superkul att följa detta, Heidi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Jeanna, jag är nog lite osäker på vad jag riktigt har gett mig in på :D

      Radera