måndag 29 september 2014

Simtest

Jag vill gärna ha ett konkret mål med min träning och ett sätt att mäta mina (förhoppningsvis) framsteg. Så därför hade jag bestämt mig för att göra ett simtest idag:1 kilometer crawl på tid. Tanken är ju förstås att jag ska testa på nytt om ett par månader och se om jag utvecklats. 



29min56sek. Resultatet blev ungefär som jag trodde och visar att jag har mycket att jobba på eftersom jag gärna skulle simma 1,9km på ca. 45min på tävlingen. Jag kommer nog aldrig att bli någon supersimmare men förhoppningsvis ska jag kunna bli lite snabbare under hösten och vintern. Och vet ni? Jag är redan super nöjd över min simning! Jag har aldrig tidigare crawlat 1km i ett sträck och innan jag hoppade ner i bassängen idag så tvivlade jag ännu på att jag skulle klara det. Men det gick! Hittade ett tempo som gjorde att jag kunde andas i lugn och ro och 30 minuter simning gick mycket snabbare än vad jag trodde. Minns i somras när jag såg brorsan träna inför sin ironman och han simmade 1h i sträck och jag var övertygad om att det skulle jag aldrig kunna göra utan att dö av leda. Men med ett mål framför mig så har också motivationen stigit och nu ser jag nästan framemot långa simpass! Men först en höst med teknikträning! 


4 kommentarer:

  1. Strong jobbat. Jag har fortfarande problem (jag gör det aldrig) med att simma 1000m i simhallen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Jag tyckte egentligen att det var ganska kul pass. Men nästa gång får de gärna ha hela banorna öppna så att man inte måste svänga hela tiden :)

      Radera