fredag 5 september 2014

Svårt att ta mig till gymmet

Det här med gym är ju inte min favoritsysselsättning även om jag jag vet att min kropp behöver styrketräningen för att orka med all löpning. Men jag har så svårt att få styrketräningen att bli en del av min vardag. Löpningen kommer automatiskt men gymmet lockar väldigt sällan. 

Har testat att gymma före jobbet, efter jobbet eller på mina lediga dagar men det blir aldrig en vana. Idag testade jag en ny taktik: sprang till gymmet, gymmade 45 minuter och sprang sedan hem igen. Hemma var jag före halv 9 så detta borde funka även de dagar jag börjar 10 (idag börjar jag 12). 


Sprang med min lilla löparryggsäck från Asics för att få med mig ett par extra skor att använda på gymmet. Väl på gymmet tränade jag ben och lite core och eftersom jag sprang till gymmet så behövde jag inte lägga nån extra tid på uppvärmning. Tidseffektivt och bra! 

På med löparskorna igen och sen hem. Ska testa så här nu ett par veckor och försöka komma mig på 1 gympass per vecka så att jag får in kontinuitet i styrketräningen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar