torsdag 18 september 2014

Morning glory

Att jag tycker om morgonlöpning är ju inget nytt för er som läser bloggen och idag blev det en ordentlig morgonjogg. 18 kilometer och det är både längsta passet denna vecka och det längsta jag har sprungit före frukost på väldigt, väldigt länge. 2012 sprang jag mycket av mina långpass på morgonen före frukost och jag tycker inte själv att jag märker någon skillnad på om jag väntar till senare på dagen eller inte. Kanske har jag lite mindre energi före frukost men det brukar jag sen ha nytta av under andra halvan på ett marathonlopp när både kroppen och huvudet är vana att köra på med en ganska tom kropp. 


Det var en riktigt dimmig morgon idag igen och löpningen kändes nästan lite magisk. Lyssnade på Träningsglädje talks podcast om bland annat träningsmotivation och höstpepp och det passade väldigt väl in just nu. Har ju både träningsmotivationen och höstpeppen på topp just nu! Kände mig pigg i benen idag och löpningen rullade på sådär som den bara gör under ett långpass. Ser framemot en höst med många långpass och planen just nu är att jag ska öka distansen på långpassen ännu två veckor och sedan ta ett litet steg tillbaka för att låta kroppen ta till sig ökningen. Jag har ju ändå missat en hel del grundträning i sommar så jag försöker verkligen att inte öka för snabbt (måste upprepa detta om och om igen för mig själv för att komma ihåg det och inte bara köra fullt ut). 

Magen kurrade ordentligt efter passet men nu är energin påfylld igen och jag ska ta mig an ett jobbpass. Hoppas ni får en riktigt fin torsdag!

1 kommentar:

  1. Heidi, glömde säga tipsa dig senast jag såg dig på gymmet, men lyssna på Innerstrength Podcasten med Sofi Lantto! Handlar bland annat om triathlonträning, Ironman, inställningen i livet osv :) Väldigt inspirerande.

    SvaraRadera