tisdag 9 september 2014

Löpskola och löpteknik

Igår började Raska Fötter igen. Drygt 40 damer dök upp för ett infotillfälle och sedan sprang vi 30 minuter som mjukstart på höstens kurs. Roligt att så många är med, i gruppen fanns både sådana som varit med tidigare och helt nya ansikten. Under hösten kommer vi att springa tillsammans varje måndag. Programmet består av intervaller, lugna distanspass, löpteknik och styrketräning för löpare. 
Det finns ännu platser kvar på kursen så om det är någon som ännu vill komma med så är ni varmt välkomna. Man kan anmäla sig här.

Idag startade min dag på bästa sätt, vaknade precis före klockan och hoppade snabbt i löpskorna. 8 kilometer löpning och i mitten tog jag en paus för att köra löpteknik. Perfekt start på denna tisdag! Förutom mina gamla favoriter bland löpteknikövningar så försökte jag mig på några nya övningar men det gick sådär. Ska be pappa komma med och instruera för det är svårt när man inte själv ser hur det ser ut. 

2 kommentarer:

  1. Så er ida då ja va på väg hem från min länk. Ni for förbi där vi Kantarellis me riktning mot Sandviken :)

    SvaraRadera
  2. Vill du använda ett superb hjälpmedel kan du filma med en app som heter coach eye på android eller ubersense på ipad. Där kan man spela upp i slowmotion och mäta vinklar o.d. Använder det väldigt ofta i träningen ex vid längdskidåkningen då jag tränar mina adepter.

    Mvh malaxpojkan

    SvaraRadera