onsdag 3 september 2014

Morgonintervaller i nya tajts

Jag har väldigt länge velat ha ett par kompressionstajts från 2XU. Har många gånger tänkt klicka hem ett par men det har aldrig blivit av. Hade lovat mig själv att jag fick köpa ett par när jag lämnade in gradun i vintras men det blev sist och slutligen inte av då heller. Men nu! Fick chansen att beställa ett par via jobbet och nu har de äntligen kommit! 


Tatjtsen är precis så sköna som jag trodde och det är så roligt att träna i nya träningskläder! 


Premiärpasset i tajtsen blev det pass som jag bytte ut förra veckan. Jag började med 2 kilometer lugn uppvärmning och sprang sedan varannan kilometer snabbt och varannan långsam tills jag hade totalt 12 kilometer på klockan. På mina snabba kilometer höll jag idag 05:00min/km. Det här passet är ett av mina favoritpass, jag trivs bäst med att springa långa intervaller och tiden går super fort när man koncentrerar sig på en kilometer i gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar