torsdag 11 september 2014

Plötsligt händer det

Det är väldigt sällan som jag känner mig sugen på att springa efter att ha gått och stått i 9 timmar på stengolv som jag gör på jobbet. Vi helst bara slänga upp fötterna i soffan. Men idag fick jag lov och skippa min inplanerade morgonlänk på grund av att jag skulle på en grej till sjukhuset och jag har hela jobbdagen längtat efter att få springa så direkt jag kom hem bytte jag om till löpkläder och for iväg. Tänkte mig att jag springer en kort runda bara för att få lite frisk luft men så kändes det så jätte bra när jag kom mig ut att det blev längre än planerat. 

10 kilometer i 05:21min/km och benen kändes som fjädrar hela vägen. Så skönt pass och jag var löparhög när jag kom in. Kanske det här att springa efter jobbet inte är en så dum idé i alla fall! Nu återstår det bara om jag kan somna i normal tid. De få gånger jag har tränat så här "sent" (kom in kl. 20.30) så har jag haft svårt att hitta sömnen efteråt. Är väl alldeles för adrenalinfylld för att slappna av ordentligt. 

Svettig, trött och nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar