lördag 30 november 2013

Lillajul!

De senaste dagarna har jag flera gånger tänkt att nu ska jag blogga men så har det kommit något annat emellan. Tränat har jag i alla fall hunnit med. På torsdagen sprang jag en lätt länk på 9 kilometer och det roligaste med det passet var att jag träffade på Eva och fick springa med henne en stund. 


Igår var jag ledig som alla andra fredagar och passade på att köra dubbel pass. Först 7 kilometer löpning med hundarna som sällskap och sedan ett styrketräningspass på gymmet med pappa. Avlutade träningen med en halv kilometer simning och jag önskar verkligen att jag hade tillgång till en pool efter alla pass. Vattnet gör under för återhämtningen och av det lilla jag simmade igår så märkte jag hur mina höftböjare som gnällt lite i veckan började kännas mycket bättre. 


Jag brukar för det mesta vara ganska nöjd med min garderob med träningskläder eftersom jag köpte så mycket under de år jag jobbade på Intersport men något som jag saknat alla vintrar är ett par shorts i merinoull. Mina lår och rumpa är oftast knallröda och iskalla när jag kommer hem från vinterlöppass men inte nu längre! Köpte via Ullmax ett par shorts i merinoull och de är helt underbara! Jag har från tidigare underställ i merinoull från andra märken men detta var det överlägset skönaste plagget i merinoull jag har haft på mig. Annars tycker jag att underställ i merinoull kan stickas lite men inte de här. Jätte skönt och benen har hållits varma på de pass jag sprungit i veckan!


Idag är min löpfria daf och jag passade på att träna mitt tredje och sista pass styrketräning. Fick med Cessi som sällskap och även om vi ser oseriösa ut på bilden så blev det bra träning idag också. Vågade mig på lite högre vikter idag och till min glädje så orkade jag, är nog lite feg med att testa större vikter ibland. 


Nu ska jag öppna mitt lillajulspaket som mamma precis kom in med och jag hoppas att ni alla får en fin lillajul! 


4 kommentarer:

  1. Va härlig runda :) och vilken go hund!

    SvaraRadera
  2. "mamelucker" är toppen vintertid o nu när det är lite mittemellan årstid. köpte mina fr ruskovilla för nåt år sen o de är bäst :)

    SvaraRadera