onsdag 20 november 2013

Fartlek!

Idag hade jag knappt en timme på mig att springa ett pass, eller egentligen ännu mindre eftersom jag gärna ville hinna duscha också innan jag skulle iväg på nästa grej. Bestämde mig för att köra 9 kilometer och fartlek på så sätt att varannan kilometer gick hårt och varannan långsammare. Det här är ett favoritupplägg för fartlek för mig och också idag blev det ett riktigt bra pass! Hittade lite fart i benen och sprang varannan kilometer på 04:18min/km - 04:16min/km - 04:15min/km - 04:17min/km och totalt blev det 9km på 43 minuter och jag hann duscha före jag for iväg. 

Nu ska vi iväg och fira en av mina äldsta och närmaste vänner, Mimmi, som fyller år. Tänkte pryda det här inlägget med en bild på oss två men fastän vi umgåtts i snart 24 år så finns det knappt några bilder på oss tillsammans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar