söndag 24 november 2013

Långpass

På fredagen kändes kroppen ganska sliten av veckans träning men efter en vilodag igår så var jag redo för ett långpass. Funderade en stund på att köra inomhus på löpband eftersom det är väldigt halt ute men eftersom det säkert blir ett par långpass på band ännu in vinter (och det är inte det roligaste) så bestämde jag mig för att köra utomhus. Måste bara sakta in på de partier där det är riktigt glashalt och eftersom jag inte hade bråttom under dagens pass så var det ok. 


Tog med mig mina trogna löparkompisar Candy och Mimmi och sprang iväg till Edvins stigen i Bobäck. Längs med stigen finns en massa roliga figurer och jag tyckte det var kul men hundarna var mindre roade, båda hundarna skällde och morrade åt flera av figurerna. 

En gris och en skällande Mimmi

Ett stålhuvud


Bortsett från halkan var det riktigt fint långpassväder idag, lite minusgrader och sol! Benen fungerade också bra fast jag ännu har träningsvärk sedan i fredags och totalt sprang jag ihop 20 kilometer i 05:22min/km.

Första veckan på mitt träningsprogram för hösten blev riktigt bra, totalt 3 pass styrketräning och 60 kilometer löpning. Nästa vecka blir lite tuffare före en lugnare vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar