fredag 22 november 2013

Löpning med yra höns

Fredag är min lediga dag eftersom jag jobbar 80 %. Väldigt skönt! Hade tänkt springa före frukost idag men så kom jag fram till att jag nog vill springa när det är ljust när jag en gång har chansen. Man är ju inte precis bortskämd med dagsljus just nu. 


Igår och inatt hade det kommit snö och Mimmi och Candy som vanligtvis är de bästa löparhundarna hade plötsligt förvandlats till två spårhundar. Eftersom det var nysnö så var alla spår färska och jag tror hundarna följde varenda ett under de 10 kilometer vi sprang. Förstås följde de ju inte samma spår så det var väldigt yrt idag! Det är nog tur att de inte alltid är så här vilda för det var inte precis avslappnande att springa med två yra höns. 

Hann i alla fall fundera mycket på mål idag så länge jag sprang. För att hålla upp motivationen under hela året, speciellt nu när det är länge till nästa marathon så vill jag ha små delmål framför mig. För det mesta brukar det ha med löpningen att göra men just nu är målet att genomföra alla de styrketräningspass som jag har inplanerat under den första perioden av min träning (dvs. 6 veckor). Att styrketräna 3 ggr/vecka i 6 veckor låter säkert lätt som en plätt för många men för mig som helst byter ut all alternativ träning mot löpning så är det inte lika lätt! Började självklart fundera ut en belöning åt mig själv också om jag når mitt mål... Kanske dessa?

1 kommentar:

  1. Dide tightsen e jättesnygg å ja ha å fundera om int ja sku behöv ett par... :D

    SvaraRadera