tisdag 12 november 2013

Träningsplanering.

Min träningsvecka eller jobbvecka för den delen började inte som planerat, istället för att träna och jobba har jag nämligen legat nerbäddad med magsjuka. Inte så trevligt men nu börjar det reda upp sig och för att höja motivationen ordentligt inför träningsstarten har jag pysslat ihop ett träningsprogram för hösten och våren. Jag och pappa har bestämt oss för att springa Riga marathon i maj 2014 och nu är det bara att köra i full fart. 

Mitt tidsmål återkommer jag till senare men ett mål med säsongens träning är i alla fall att bli bättre på att periodisera träningen och att komma ihåg att tuffa pass skall vara riktigt tuffa och lugna pass riktigt lugna. Jag har lätt för att springa de flesta pass i halvhård fart och det kommer inte att ta mig till mitt mål så nu ska det bli ändring. Måste bara komma ihåg det under träning också... Genom att periodisera träningen och få in viloveckor regelbundet så hoppas jag att kroppen skall kunna ta till sig träningen ännu bättre. 


Någon läsare som skall springa Riga Marathon? Eller vilket marathon skall ni springa 2014?

4 kommentarer:

  1. Du kan spring lugna pass me mej, i alla fall tills ja vet va he e fö feeeel på mej.

    SvaraRadera
  2. oj, riga rekommenderar jag varmt! sprang ju det i fjol. ja, eller jag startade åtminstone...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litar på din rekommendation i alla fall :)

      Radera