fredag 22 november 2013

När jag blir stor...

... ska jag också träna med mina barn som pappa gör! Jag och pappa har sprungit tillsammans i flera år redan men idag var första gången som vi var på gymmet och tränade tillsammans! Jag hade fixat ihop ett program åt oss och vi fokuserade på den typ av styrka som är nyttig för löpare, det vill säga ben och bål. Avslutade med en halv kilometer simning och efter det var vi båda helt slut. Ett bra pass blev det med andra ord och vi har redan bestämt att det här får bli vår fredagstradition från och med nu. 


4 kommentarer:

  1. Vilken underbar tradition! Sen när mina barn blir större ska jag dra dem till gymmet :-) Visst kan vi redan träna ihop, de älskar då jag gör pass åt dem hemma som vi gör tillsamnans. Och vi cyklar, springer och spelar utespel tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det :) Härligt att ni redan tränar tillsammans :) Det var inte före gymnasiet som jag började träna med pappa, före det ville jag helst inte träna alls :D

      Radera
  2. Åh vad roligt :) Gillar också att träna med min mamma, inte löpning då utan det blir mest olika pass på gymmet. Har du annars tips på bra styrkeövningar för löpare och hur man ska bygga upp serierna etc. Nu just kör jag mest övningar för höfterna.

    SvaraRadera
  3. Så roligt med träning tillsammans! :)

    SvaraRadera