onsdag 6 november 2013

En löpare på gymmet

Tisdagen blev vilodag eftersom det spöregnade hela kvällen och dessutom hade jag tränat 5 dagar i rad så vila passade antagligen bättre än träning. Måste ju i alla fall skylla på något annat än bara regnet...

Men idag blev det ett besök på gymmet! Hade möjlighet att träna direkt efter jobbet utan att fara hem emellan och oj vad skönt det var! Mycket skönare att ha kvällen ledig och hinna göra nåt annat också.

Bildbevis 

Började med 6km löpning i stegrande tempo och körde sedan igenom mitt styrketräningsprogram + lite extra övningar för min ganska svaga och stela höft. Kan inte påstå att jag tycker att det är roligt att styrketräna... Skulle ju mycket hellre bara springa! Men varje gång "åh, vad tråkigt - jag vill springa"-tankarna dyker upp så motiverar jag mig med att desto starkare och mer rörlig jag blir nu, desto snabbare springer jag marathon nästa sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar