fredag 8 november 2013

Från morgonlöpare till kvällslöpare!

Så länge jag kan minnas har jag varit en morgonmänniska. Är som mest effektiv på morgonen/förmiddagen och har sällan svårt att stiga upp när klockan ringer. På mitt förra jobb började jag oftast kl.10 och började de flesta av mina morgnar med löpning! Var länge helt övertygad om att jag ALDRIG skulle klara mig utan morgonträning. Men så bytte jag jobb...

Och nu har jag inte sprungit på morgonen på väldigt länge! Stiger fortfarande upp så tidigt att jag nog skulle hinna springa även om jag börjar 8 men istället har det blivit väldigt långa och mysiga frukoststunder. Det innebär ju förstås att jag måste springa på eftermiddagen/kvällen efter jobbet istället vilket jag förut tyckte att var väldigt jobbigt. Men nu börjar jag bli van med att ta mig ut på kvällen och njuter faktiskt av det också. Benen är nog lite piggare på kvällen än på morgonen utan frukost och det är skönt att springa fast det är mörkt och soffan lockar. Jag har helt klart gått från morgonlöpare till kvällslöpare! 



Igår blev det en powernap efter jobbet före en löptur på 12 kilometer i lugnt tempo. Candy var med både på powernapen och löpningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar