tisdag 19 november 2013

I did it!

För att få in de tre styrketräningpass som ingår varje vecka i mitt träningsschema nu under grundträningen så finns det ingen annan möjlighet än att träna vissa pass på morgonen före jobbet. Efter jobbet behöver Candy sin uppmärksamhet och senare på kvällen vill jag gärna umgås lite med sambon när han tränat klart och dessutom ska jag hinna springa en hel del också. Så morgonstyrketräning it is. På grund av magsjukan blev förra veckan riktigt dålig träningsmässigt sett, 3 löppass och inget annat. Men från och med den här veckan ska jag följa mitt schema till punkt och pricka. Igår blev det 10 kilometer löpning tillsammans med Raska Fötter-gruppen och idag hängde jag som sagt på gymmets ytterdörr när de öppnade kl.6.30. 

Jag trodde att det skulle vara tungt att komma iväg till gymmet så tidigt eftersom jag inte morgontränat på väldigt länge och så antog jag att jag skulle vara svagare på morgonen men så var det inte! Hade inga problem att stiga upp och cykla iväg och kroppen kändes stark! Dessutom börjar jag lite senare idag så jag hann hem och äta frukost i lugn och ro. Men i fortsättningen blir det frukost på jobbet de dagar jag skall till gymmet. 

Nöjd morgontränare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar