måndag 4 november 2013

Måndag: Raska Fötter!

Den här hösten har mina måndagar sett likadana ut varje vecka: först jobb, hem och äta och sen iväg till Smedsby där det är dags för Raska Fötter. Raska Fötter är en löpargrupp för kvinnor som jag har fått äran att vara ledare för och det är så kul!

Idag var det cirka 20 löpare som möttes upp och joggade en lugn uppvärmning före det var dags för kvällens program: långa intervaller! 4 x 5minuter i tröskelfart med 1 minuters ståvila. Själv är jag inte helt säker på min tröskelfart just nu men drog alla intervaller i 04:32 - 04:39min/kms fart för att vara på säkra sidan och inte dra på mig mjölksyra. Efter intervallerna joggade vi tillbaks till samlingsplatsen och alla konstaterade som vanligt att det är mycket roligare och lättare med intervaller i grupp än att springa själv. Bra måndagsprogram där jag får förena nytta (jobb) med nöje (löpning)! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar