söndag 4 januari 2015

Söndag med dubbelpass

Söndagen blev en riktig träningsdag för min del. Jag och Candy var uppe tidigt och sprang ett långpass. Tyvärr var det så tidigt så att plogbilarna ännu inte hade hunnit ut så vi blev tvungna att springa största delen av passet på oplogade vägar. Tungt! Tröstade mig själv med att det är de här passen som kommer att göra mig stark som en björn till Hamburg marathon. Snölöpning stärker både benen och pannbenet! 


22 kilometer långt blev veckans långpass och på grund av underlaget så blev det ännu lugnare än vanligt för att vara ett långpass. Pulsen steg snabbare än vanligt på grund av snön så för att inte springa på alltför hög
puls fick jag helt enkelt sänka farten istället.


Efter långpass och några timmar jobb for jag på dagens andra pass och det var simning. Jag körde intervaller idag och det kändes riktigt bra även om jag redan tränat 2h tidigare på dagen. 

Under årets första vecka (fast början av veckan var ju 2014 ännu) så tränade jag ca. 8h bestående av 55km löpning, 2 pass cykling och 2 pass simning. Bra start på året!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en fråga angående storleken på adidasskor. Jag har tidigare endast använt Asics DS Trainer men har nu tänkt beställa efter ett par Adidas Adizero Boston. Har sett att även du använt både Asics och Adidas så jag undrar om det finns någon skillnad i storlek mellan dessa märken? Kan jag ta samma storlek i Adidas som jag har i Asics?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asics har ganska små storlekar så de flesta brukar behöva lite större storlek i Asics skor. Jag köper alltid stora löpskor eftersom mina fötter sväller väldigt lätt. På adidas boston har jag 38½ och på ds trainern 39 (och 37 på vanliga skor). Hoppas du får rätt storlek! :)

      Radera