fredag 23 januari 2015

Intervaller på löpband och i bassängen

Igår var det intervalltorsdag och eftersom det var riktigt kallt och dessutom halt så drog jag igen mitt intervallpass på löpband på gymmet. Jag längtar verkligen tills jag kan dra hårda pass utomhus igen för jag tycker inte alls om att träna inomhus efter att jag har jobbat inomhus en hel dag. Då vill jag ha frisk luft!
Nåja, jag får nöja mig med löpbandsintervaller nu en tid.

Denna vecka sprang jag långa intervaller och jag valde att göra det i form av Musses intervaller, det vill säga 2 x 3km - 2km - 1km. Jag har sprungit det här passet tidigare också och det är en riktigt bra genomkörare och passar mig bra eftersom jag trivs med långa intervaller. 

Igår gick intervallerna i 04:43min/km (3km), 04:33min/km (2km) och 04:23min/km. Fick slita en del under andra delen av passet, speciellt den 2km långa intervallen var seg under andra setet. Men jag gjorde det och med uppvärmning, intervaller och nerjogg blev det totalt 15,5 kilometer löpning igår och jag behöver kanske inte helst skriva att jag var riktigt nöjd efter avklarat pass? 

Idag ringde kl.6 igen och det var dags för morgonträning, den här gången simintervaller med Eva och Cessi. Det var fjärde dagen i rad med tidig väckning men jag är ledig i helgen så då ska jag njuta av lite sovmorgnar! Simträningen idag bestod av uppvärmning, teknik, 4x 25min hårt och sedan 100m + 200m + 300m + 400m + 4x25m hårt. Som vanligt var det Eva som hade gjort upplägget för passet och det är nog bra med någon som har en plan för det får mig att köra mycket hårdare! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar