måndag 12 januari 2015

Ny vecka, nya tag

Förra träningsveckan naggades i kanten lite på grund av halsontet och det blev ganska mycket mindre träning än vad jag tänkt. Positivt är att jag fick in åtminstone ett pass av alla tre triathlongrenar och ett bra långpass löpning. 

Men nu är en ny träningsvecka på gång och jag började denna vecka med ett simpass med Eva. Koncentrerade mig så mycket på tekniken idag att jag ännu nu några timmar efter passet känner mig lätt snurrig i huvudet. Tekniken i crawl är nog en stor, stor utmaning för mig och det är tur att det är så kul att simma för ibland vill jag bara slänga bort simgrejorna och ge upp istället! Blir så frustrerad när jag glömmer bort en sak bara för att jag ska tänka på en annan. Jag är ganska bra på multitasking i övrigt men i bassängen är det precis tvärtom! Men det är väl bara att öva, öva och sen öva lite till! 

Planen för den här träningsveckan är ganska lik som andra träningsveckor just nu: ca. 50km löpning med långpass, intervaller och distans och två pass cykling och två pass simning. Dessutom ska jag satsa på rörlighet för höfterna, det tror jag att skulle vara till nytta både i löpningen och simningen! 


Ha en fin vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar