lördag 31 januari 2015

Sköna lördag

En ledig lördag i Back-Granholm familjen betyder för det mesta träning och så blev det också idag, efter en lugn morgon här hemma for både jag och sambon iväg för att träna. Robbe till gymmet och jag ut i löpspåret. Helt olika träning men vi tränade åtminstone under samma tid och efteråt kombinerade vi återhämtningsmålet och en dejt så sushistället inne i stan. Perfekt!

Träningen då? Eftersom det fryst på under natten så var det glashalt nu igen och jag bestämde mig för att ta Icebugsen för att inte halka. Jag har varit tveksam till dem på långpass eftersom de är så pass mycket klumpigare än mina vanliga löpskor men efter dagens pass så får jag nog tänka om. Sprang över 2 timmar idag och skorna funkade fint. Fick inte ont någonstans och jag glömde ganska snabbt bort att jag sprang i nåt annat än mina vanliga löpskor! Dessutom känner jag mig mycket mindre stel nu än efter de senaste veckornas långpass och det beror säkert på att jag inte behövde spänna mig så mycket under löpningen. 

I motsats till förra veckans långpass så gick det riktigt lätt att springa idag. Medeltempot på dagens 25 kilometer var i stort sett samma som förra veckan men medelpulsen 7 slag lägre/minut och känslan en helt annan. Kände mig pigg, stark och lätt. 


Jag hade för ovanlighets skull med mig energi under dagens pass. Jag kör de flesta långpass utan annan energi än vatten men nu fick jag några energigeler från northforce via jobbet så jag testade en idag. Smaken var lemon/lime och den var helt okej. Jag har ännu inte hittat nån gel som är god men den här var inte äcklig i alla fall och egentligen är jag ganska ointresserad av hur gelen smakar bara den funkar och det gjorde den här idag. Det kändes som om jag fick en kick av den och blev aldrig så där trött och energilös som jag ibland blir under långpass. Magen klarade den bra också så det känns skönt att veta att det är en gel som jag kan ha med mig under tävlingar framöver. 

Sushi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar