onsdag 28 januari 2015

Solskenslöpning

Det fina med helgjobb är lediga vardagar mitt i veckan. Ibland tycker jag nästan att det är skönare att vara ledig en vardag än en helgdag. Igår lyckades dessutom min lediga dag sammanfalla med en fantastiskt fin vinterdag och på förmiddagen fick jag njuta av solen i löpskorna. 


Sprang 10,5 kilometer och tankade kroppen full av d-vitamin samtidigt. Så skönt och löpningen kändes bra. De senaste två veckorna har jag sprungit utan hund och det känns väldigt konstigt. Vanligtvis brukar jag ju alltid ha sällskap av Candy men hon har varit ovanligt trött den senaste tiden och därför bestämde jag att hon får ha löpvila en tid. Är inte van vid en hund som mest bara sover så som hon har gjort nu så något annorlunda är det! Vet inte vad det beror på men hon verkar inte ha sjukt någonstans eller må dåligt så jag hoppas jag får tillbaka mitt energiknippe snart igen.

Mys orkar hon alltid med i alla fall

Idag var det som vanligt dags för morgonsimning med Eva. Mycket fokus på sparken idag och som alltid efter simning så är jag riktigt mör i huvudet efter att ha koncentrerat mig på tekniken en timme direkt från morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar