lördag 29 november 2014

Löpning hjälper mot det mesta.

Att löpning hjälper mot dåligt humör är i alla fall sant för min del och ofta hjälper löpningen också om jag är ledsen av någon anledning. Det finns många problem som jag har bearbetat under mina löpturer och det är något som jag verkligen har saknat under de perioder jag inte har kunnat springa. Visst höjer andra träningsformer också på humöret men för mig fungerar löpning bäst. 

Var uppe tidigt idag och sprang 10,5 kilometer i ett mörkt Vasa. Fick tid att tänka och förstås gick mesta tiden åt till att tänka på Chip. Fattar verkligen inte att jag inte ska få klappa hans fina päls igen. Men löpningen gav mig i åtminstone lite mera energi och kraft och det var precis vad jag behövde inför arbetsdagen eftersom det var julöppning i stan och butiken var fylld med julklappsshoppare. 


Candy var förstås också med på löpturen och som vanligt var hennes mage och tassar kolsvarta efter passet. Det är också en anledning till varför det gärna skulle få komma snö, nu blir det ett varv i duschen för Candy efter varje promenad/löprunda vi tar. 

Själva löpningen gick fint. Först 10 kilometer riktigt lugnt på låg puls och sedan 10,5 kilometer med lite mer fart i benen! 

1 kommentar: