fredag 14 november 2014

Fredagssimmet

Det är lite roligt hur snabbt något kan bli en vana. Det behövdes inte många fredagar med simning före fredagssimmet blev en självklarhet. Nu ställer jag klockan på 6 på torsdagskvällen utan att tänka på det och jag vet att Eva också kommer att stå utanför simhallen och vänta när den öppnar på fredagmorgon!

Idag såg mitt pass ut som följande:
200m uppvärmning
Teknik. Här minns jag inte alla övningar eftersom det var Eva som hade lagt upp passet.
100m med paddlar och dolme
100m utan
200m med paddlar och dolme
200m utan
300m med paddlar och dolme
300m utan

Förra gången jag simmade med paddlar så orkade jag just och just 200 meter och efter det var jag helt slut i rygg, axlar och armar. Men idag gick också 300 meter fint även om jag blev trött nu också! Hoppas det betyder att jag blivit starkare! 


1 kommentar:

  1. Åh! Har tillgång till bassäng på mitt gym, men tar mig sällan ner dit. Kanske jag borde börja med? Simning är ju bra och skonsamt har en hört!

    SvaraRadera