torsdag 13 november 2014

Favoritpasset

Jag har skrivit om det förut, mitt favoritpass. Ett pass som kan göras i princip hur kort/långt man bara vill och som går att anpassas efter dagsformen. Passet går ut på att man springer varannan kilometer hårt och varannan lugnare. Idag började jag mitt pass med 2 kilometer uppvärmning och sedan satte jag av, min första snabbare kilometer gick på 04:39min/km och de följande fyra på 04:20min/km - 04:16min/km - 04:24min/km och 04:21min/km. Däremellan joggade jag som sagt en kilometer lugnare för att få ner pulsen och återhämta mig. Det är länge sedan jag har varit ner på den här typen av farter och löpningen kändes så bra! Kände mig stark och hade inga problem med att trycka på extra under de snabbare delarna. Totalt blev det 12 kilometer löpning idag och det kändes typ som 5! 

På vägen hem sprang jag via sambons jobb och "plockade" upp honom. Bad honom ta en bild på min nya löparjacka (ur Craft Brilliance serien) men att få en bra bild i novembermörkret är ganska omöjligt. I alla fall kändes jackan väldigt bra och den gjorde dagens löparrunda ännu roligare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar