onsdag 19 november 2014

Fart under tossorna

Stuvade om lite i mitt träningsschema idag. Hade planerat in dubbelpass i form av simning på morgonen och sedan gym på kvällen. Simning gjordes tillsammans med Cessi före jobbet men gymmet byttes ut mot löpning. Skulle jag ha farit till gymmet så skulle Candy inte ha fått någon ordentlig motion idag så därför passade det bättre med löpning så att hon också skulle få komma ut. 

Hade ingen plan för kvällens löpning utan skulle bara springa 10 kilometer i den fart som benen ville och hade ställt in mig på en ganska lugnt pass. Men så blev det inte. Never waste good legs har länge varit mitt löparmotto och att springa långsamt idag skulle verkligen ha varit att kasta bort pigga ben! Hade massor med energi och det kändes som om jag flög fram. 10 kilometer blev till slut 13 kilometer och med en medelfart på 05:04min/km så blev det ett oplanerat snabbdistanspass av det hela. Kul! 

Gammal bild från i somras men lika nöjd var både matte och hund efter kvällspasset! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar