torsdag 2 april 2015

Pyramidintervaller före frukost

Om jag får välja så kör jag hellre mina intervallpass senare under dagen/kvällen men ibland finns inte den möjligheten. Idag är en sådan dag så då fick morgonen helt enkelt bli en intervallmorgon. Förstås är kroppen lite tröttare eller kanske framförallt stelare på morgonen så jag anpassar farten på intervallerna efter det för att få det att funka. 

En uppvärmning på 2 kilometer och så lite rörlighet på det och sedan var det bra att köra. Pyramidintervaller var dagens pass och jag tycker pyramidintervaller är riktigt kul för intervallerna är hela tiden olika långa och det är ett ganska lätt pass mentalt eftersom pyramiden går "neråt" i slutet. Pyramidintervaller går ju att variera i det oändliga och idag valde jag 1 min - 2 min - 3min - 4min - 3min - 2min - 1 min med 1,5 minuters joggvila mellan varje intervall. Ett ganska kort intervallpass men när klockan inte har slagit 7 ännu så är det riktigt passligt! Totalt blev det 10 kilometer löpning idag. 

Känslan efter ett morgonintervallpass är typ oslagbar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar