måndag 6 april 2015

Påsktyst

Påsken kom och gick och jag har fått njuta av fyra lediga dagar. Det har förstås varit riktigt skönt att få vara ledig men dagarna har gått alltför snabbt eftersom vi har haft fullt med program varje dag. Jag har tränat varje dag men ändå mindre än planerat. Jag har dessutom haft riktigt bra pass och sedan riktiga skitpass. Ett bra pass var långfredagens långa intervaller. Jag körde uppvärmning + 4x2km + nerjogg och alla fyra intervallerna gick snabbare än mitt tänkta halvmarathontempo (04:30min/km) och jag kände mig så stark i löpsteget och så nöjd efteråt.
Sen igår var det tänkt att jag skulle springa långpass och då var det en helt annan känsla i kroppen. Känslan var faktiskt så pass dålig att jag efter 8 kilometer stängde av klockan och avslutade det tänkta långpasset. Pulsen var hög och blev ännu högre för minsta lilla motlut och det fanns absolut ingen energi i kroppen. Jag vet inte vad det berodde på men gårdagens känsla var inte bara lite vanlig seghet utan det gick helt enkelt bara inte. Säkert skulle jag ha kunnat ta mig genom mina planerade 26 kilometer men ibland är det nog klokare att lyssna på kroppen. Jag kände mig inte helst besviken när jag kom hem igen för jag vet att jag kommer igen. 


Påskhelgen har också gått ut på att sköta om vår lilla hårboll lite extra. Ett veterinärbesök i torsdags slutade med att antibiotikakur och tratt runt huvudet för Candys del och tratten är inte precis omtyckt... Men hon blir piggare för varje dag nu och det är skönt att se hur hon blir mer och mer sig själv hela tiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar