söndag 19 april 2015

Kort men effektivt

Jag hade mindre tid än vanligt för mitt långpass idag. Max 2 timmar hade jag tid att vara ute så för att få till en riktigt bra och effektiv träning körde jag ett kortare långpass men istället progressivt. Började först med 8 kilometer i sällskap av pappa och då körde vi i ca. 5:20min/km. Sedan sprang jag 12 kilometer ensam och delade upp det så att jag höll 05:10min/km på de första 6 kilometerna och sedan 04:50min/km på de 6 sista kilometerna. Totalt 20 kilometer löpning alltså i progressivt tempo. De sista 6 kilometerna var faktiskt ganska sega idag och jag fick kämpa en hel del för att inte släppa på tempot. Värst var törsten idag, hade inget vatten med mig och det skulle absolut ha behövts! Det var både varmt och torrt idag så halsen kändes som sandpapper innan jag var klar. 


Och hörni! Äntligen är det så varmt att man kan springa i keps igen! Små små glädjeämnen som gör allt så mycket roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar