onsdag 8 april 2015

100 dagar kvar till sommarens (årets) stora utmaning

Tiden svischar som vanligt förbi och idag blev jag påmind av min telefon att det bara är 100 dagar kvar till min första halv ironman tävling. 100 dagar! Det är ju ingenting! Nu får jag nog ta tag i saken och beställa min nya cykel så att jag kommer igång med cykelträningen på riktigt också, min gamla racer tvättade jag nämligen upp i söndags och jag hade inte tänkt använda den mer förrän jag säljer den. 

Sim- och löpträningen går åtminstone bra och idag började jag och Eva morgonen med ett riktigt super intervallpass i simhallen. Passet såg ut så här:
400m insim
6 x 50m hårt
200m med dolme och paddlar
6 x 50m hårt
200m med dolme och paddlar
4 x 50m hårt
200m med dolme och paddlar
4 x 50m hårt
200m med dolme och paddlar
2 x 50m hårt
100m avsim

Efter detta var armarna som spaghetti kan jag lova! 

Nervös och förväntansfull!!!

4 kommentarer:

  1. Nä, 100 dagar är verkligen ingenting!
    (Det var det du ville höra va? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle du inte ha kunnat skriva att det är gott om tid istället hehe? :)

      Radera
  2. Låter som ett bra och tufft simpass! :) Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva hade fått inspiration till passet från din blogg Lina så tack för ett bra pass ;)

      Radera