söndag 29 december 2013

Massor med program, men ingen löpning...

Som rubriken säger så har jag ännu inte kunnat börja springa. Höften blir lite bättre någon dag för att sedan bli värre igen. Suck! Som tur har det varit jultider, min favorittid på hela året och dagarna har varit fulla med annat program.



Julafton spenderades med familjen och en stor del av kvällen gick som vanligt åt till att spela årets nya spel. Finns det något mysigare än julafton? Det skulle vara en julafton som börjar med en löprunda isåfall! 

Examenstårtan

Vi har också hunnit med två examensfester. Sambon blev också klar från skolan så vi firade tillsammans, både på juldagen och sen igår lördag. 

Byggnadsingenjören och ekonomen 

Jag vilade från all sorts träning en hel vecka under julen men ändå blev inte höften bättre så helvila + rehabövningar verkar inte vara sättet att bli bättre på. I lördags började jag på nytt med styrketräningen och i veckan tänker jag försöka få in spinningpass som ersättning för den uteblivna löpningen. Det känns som om konditionen rinner av mig och jag börjar känna mig lite desperat. Enda som lugnar mig lite är att jag ifjol blev opererad före jul och inte kunde springa före 9:e januari. Då märkte jag inte någon nämnvärd försämring på formen så jag hoppas på det samma nu. Nu kan jag ju åtminstone träna simning, styrka och spinning, förra julen låg jag mest stilla och åt värkmedicin.


Så här några dagar före nyår skulle jag så gärna skriva ner mål för löpsäsongen 2014 men just nu vågar jag inte tänka så långt fram. När jag lägger tyngden på höger ben och känner smärtan i höften så känns det nämligen allt annat än hoppingivande. 
Enda målet jag vågar lägga upp är att bygga upp en rumpa av stål så att jag undviker den här typen av problem i framtiden! Som tur har jag en sambo som kan sin sak när det kommer till styrketräning så det borde gå vägen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar